60.000 voedselpakketten voor bedreigde Nederlandse bijensoort gratis af te halen 

Stichting The Pollinators vergroot samen met heel Nederland het leefgebied van de wilde bij met 150.000 m2. Bestuivers zoals de wilde bij en de zweefvlieg zijn de afgelopen 30 jaar met 75% afgenomen. Mogelijk wordt dit jaar de wilde bij zelfs een beschermde diersoort. Dat is heel slecht nieuws, want de wilde bijen spelen een belangrijke rol in onze voedselvoorziening. 80% van de eetbare gewassen wordt door bijen en andere insecten bestoven en een afname van de wilde bijen brengt dus de productie van onze groente en fruit in gevaar. Bijen geen voedsel, wij geen voedsel! Gelukkig kunnen we hier iets aan doen. We gaan met heel Nederland zaaien en daarmee het leefgebied van de bestuivers flink vergroten.  The Pollinators slaan de handen ineen met Nederland om het leefgebied van de wilde bij met 150.000 m2 - dit zijn 25 voetbalvelden - uit te breiden. Vanaf maandag 10 april zijn er door het hele land 3000 voedselbanken geopend waar gratis meer dan 60.000 bijen-voedselpakketten (zakjes bloemzaad) worden uitgedeeld, dit zodat we op 22 april (Nationale Zaaidag) samen de hongerige bij bij kunnen voeren.

Met studio ei hebben we de creatie van de verhaallijn van de campagne verzorgd en het gehele PR traject van begin tot eind opgezet en uitgevoerd. Tijdens verschillende momenten in de campagne is er contact gezocht met media voor interviews en bezoeken aan de voedselbanken voor bijen. Het verhaal heeft veel regionale aandacht gekregen, maar ook was Tom de initiatiefnemer aan tafel te zien bij Omroep Max.

Opdrachtgever: The Pollinators

#PR #CREATIE #MEDIASTRATEGY

Previous
Previous

Artsen Slaan Alarm op TikTok | Wefilm

Next
Next

Duvel Designer Glas x Franky Sticks