Rainforest Alliance
”Pessimism is out,
we’re All in!”
De vraag
De Rainforest Alliance en filmmaker Max Joseph zetten zich in voor klimaatactie met de film 'Pessimism is out. We’re All in!’ Aan studio ei de vraag middels PR zoveel mogelijk aandacht te generen voor de optimistische boodschap van The Rainforest Alliance.
Ons antwoord
Uit nieuw onderzoek blijkt: Nederland is koploper als het gaat om klimaatpessimisme. Dit feitje uit het PR onderzoek gebruiken we als vertrekpunt om op te roepen tot klimaatoptimisme.
De internationale NGO de Rainforest Alliance kondigt haar samenwerking aan met de Amerikaanse filmmaker Max Joseph (o.a. bekend als oud Catfish presentator), samen lanceren ze de korte film: Pessimism is out. We’re All in. Uit nieuw onderzoek, uitgevoerd door Ipsos, in opdracht van de Rainforest Alliance blijkt dat 41% van de Nederlandse volwassenen in de leeftijd van 16-75 jaar niet gelooft dat hun individuele inspanningen een positief verschil kunnen maken om klimaatverandering tegen te gaan. Middels de film laten de twee het tegendeel zien met als doel een wereldwijde beweging te inspireren en individuen aan te moedigen niet op te geven en actie te ondernemen in de dringende strijd tegen klimaatverandering. Elke actie telt!
Deze boodschap hebben we verspreid onder actualiteiten, vak en lifestyle media.
Het resultaat
Prachtig bereik midden in de ‘lichtgroene tot niet groene’ beoogde doelgroep. De video is wereldwijde miljoenen keren bekeken. En meer Nederlanders begrijpen wat The Rainforest Alliance doet.





