
Duvel x Magritte
De vraag
Duvel viert de 125e verjaardag van de Belgische schilder René Magritte. Als eerbetoon aan deze iconische kunstenaar brengt de brouwerij een limited edition bierfles uit, gebaseerd op zijn surrealistische werk: CIEL BOUTEILLE uit 1940.
Aan studio ei de vraag de fles voor de Nederlandse markt relevant te maken en hiermee een jonge in kunst geïnteresseerde doelgroep aan te spreken.
Ons antwoord
Denkwolken boven heel Nederland. De naam Magritte doet niet altijd direct een belletje rinkelen. Maar zijn iconische luchten en wereldberoemde werk ‘ceci n’est pas un pipe’ doen dat wel. Deze twee ingrediënten vormden het startpunt voor het concept van de campagne.
Samen met een zorgvuldig gecureerde Club van Denkers bestaande uit een filosoof, dichter, muziekmaker en kunsthistoricus creëerden we een doorvertaling van het gedachtegoed van Magritte. Met zijn werk bevroeg hij de kijker continue en dus deden wij dat nu ook: beduvelen we onszelf met manifesteren en oneindig bijgeloof? Is de realiteit wel realistisch? Denken we soms niet teveel over denken? En wat is kunst? Middels prikelende vragen roepen we op je gedachten te laten stromen.
De denkwolken komen tot leven in Nederlands bekendste spiegel van de lucht, en tevens grootste opslag van surrealistische kunst, namelijk het Depot Boijmans van Beuningen in Rotterdam.
Het resultaat
Video serie van Club van Denkers waarmee zij zowel op hun eigen kanalen als het kanaal van Duvel in gesprek gaan over hun denkwolk, spraakmakend diner in de wolken in het Boijmans Depot ter lancering van de fles, verschillende earned publicaties in lifestyle media, pop up shop in de Bijenkorf waar de fles exclusief wordt verkocht en waar men bij aankoop een tweede kaartje voor het Boijmans Depot van Beuningen gratis krijgt. En een miljoenen bereik van (jonge) Nederlanders die middels de campagne met kunst in aanraking zijn gekomen.
Serie club van denkers
Diner in de wolken ter lancering



